Klachtenregeling

Bijgewerkt op 14-01-2024

Indien u klachten heeft over onze dienstverlening of andere kritische opmerkingen wilt plaatsen, verzoek ik u deze eerst naar mijn organisatie te richten. Ik zal dan samen met u kijken of er snel een oplossing kan worden gevonden.

Wanneer wij hier samen niet uit komen, dan kunt u zich richten naar Klachtenregeling.nl. Dit is een onafhankelijke klachtencommissie waar ik ben aangesloten.

De Klachtenprocedure:
Na het indienen van een klacht wordt de procedure gestart. De procedure ziet er als volgt uit:

1. U dient uw klacht in per email op het emailadres : klachten@manuzorg.nl

2. Wij onderzoeken uw klacht en zoeken samen met u naar een oplossing.

3. Als wij er samen niet uitkomen, kunt u uw klacht richten aan Klachtenregeling. Kijk hiervoor op www.klachtenregeling.nl.

4. Eerste beoordeling klacht door Klachtenregeling.

5. De klacht wordt geregistreerd en in behandeling genomen.

6. De klager ontvangt een ontvangstbevestiging van de klacht.

7. Binnen tien werkdagen neemt Klachtenregeling per e-mail of telefonisch contact op met de klager.

8. Afhankelijk van de complexiteit kiest het Klachtenregeling voor bemiddeling of directe voordracht aan de klachtencommissie.

9. Indien de klager wenst dat de klacht voorgedragen wordt aan de klachtencommissie, wordt dat verzoek ingewilligd.

10. Bij de keuze voor bemiddeling wordt de zorgverlener op de hoogte gebracht van de klacht en krijgt hij/zij de mogelijkheid verhaal te doen. Er wordt gezocht naar een passende oplossing.

11. De klager wordt op de hoogte gebracht van de resultaten van het gesprek met de zorgverlener.

12. Als de indiener van de klacht tevreden is met het resultaat, is de klacht afgehandeld.

13. Als bemiddeling niet leidt tot de afhandeling van de klacht, komt het tot een zitting bij de klachtencommissie.

14. De klachtencommissie geeft een oordeel over de (on)gegrondheid van de klacht, maar onthoudt zich van een oordeel over juridische aansprakelijkheid en/ of schadevergoeding.

15. De klacht is afgehandeld.

Duur klachtenafhandeling:
Streven binnen vier maanden na aanmelding van de klacht.

Rapportage en verantwoording:‍
De klacht wordt vanaf het proces tot de oplossing gerapporteerd. Jaarlijks dient Ervaringszorg verantwoording af te leggen over de klachten bij verschillende instanties.

Privacy:
Privacy van zowel de indiener van de klacht als de beklaagde blijft gewaarborgd. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.